Млякото не е вредно, вреден е начина на употреба.

Няколко тайни за това как правилно да приемаме млякото. Правило 1 : Млякото трябва да се консумира винаги ГОРЕЩО! Студеното мляко, използвано за изследванията поражда слуз, което води до астма или алергии. Води до натрупване в излишък на Кафа доша, … Има още

Кефир – чудото за доброто състояние на червата и отделителната ни система

dieta260

Кефир – пробиотикът на бъдещето.
Произхожда от кавказките планини,
Напитка е  популярна от тюркските и тибетските народи.
Много е популярен, поради съдържанието на пробиотиците в него.

Можете да си направите само в домашни условия.
Той е резултат от въглеродния двуокис, който се образува след ферментацията на млякото.

Какво представлява самия кефир?
Кефира е ферментирала млечна напитка.
Получава се след утаяване на мляко с помощта на кефирни зърна или кефирна гъба.
Ползва се краве, козе или овче мляко.
Кефирните зърна са комбинация от полезни бактерии и дрожди които са съставени от протеини, липиди и захари.
Зърната трябва да ги получат наготово. (от друг който го е отгледал)
По време на ферментацията те се саморазмножават, стават кремави на цвят, с големината на орех.
Могат да бъдат колкото оризови зърна, като при ферментация се уголемяват.

Кефирът много полезен, поради връзката си с пробиотиците, които той съдържа.
Кефирът е балансирана и полезна храна
Редовната употреба на кефир облекчава стомашните смущения, намалява подуването, газовете, осигурява редовен стомах и здрава.

Лечебни ползи:
Подпомага имунната система на организма.
Регулира храносмилането.
Лекува кожни заболявания и акне.
Лекува колит.
Лекува Candida Albicans.
Лекува лактозна интолерантност.
Намалява безпокойството, потиснатостта и депресията.
Кефирът е лесно смилаем, почиства червата, снабдява тялото с витамини, минерали и белтъчини.
Произвежда всички приятелски бактерии, важни за здравето ни.

Как се приготвя кефир?
Първо се сдобиваме с кефирените зърна.
Зърната се поставят в мляко в съд – около 3/4 пълен
Съда се затваря да не влиза въздух.
Поставя се на скрито от пряка слънчева светлина, на стайна температура (18-28 градуса)
След 1-2 дни се изважа съда и се изсипвате през груба не метална цедка !

Признаците, че Кефирът е готов?
– когато отворите буркана в който той зрее трябва да имаме леко изпукване
– имаме усещане с вкус на бирена мая
– млякото в което той узрява е като желе, но остава рядко, след разбъркване
– млякото има газиран вкус

Начин на приемане:
Приема се в съотношение на кефир – мляко 1:15 или 1:5 по вкус.
Кефира се пие като се редуват 20 дни, с почивка от 10 дни между новия прием.
При всяко съотношение кефира има различен вкус.
Препоръчва се напитката да се остави да узрее още 1-2 дни в хладилника.
Забележително е, че кефира трябва да свикне с теб и с околната си среда,тогава започва да дава пълния си принос за ферментацията.
(Няма опасност от предозиране при прием всеки ден)

Как да се грижим за нашия кефир?
Кефира не бива да се докосва с метал-това е основното правило, защото металните йони убиват бактериите които той съдържа.
Следователно не се препоръчва и да се докосва с ръка.
Ако не се използват кефирните зърна, могат да се покрият с мляко до горе и в хладилника за няколко седмици.
Могат също да се замръзяват и да бъдат използвани отново.

Статията е реализирана с помоща на: 1 , 2

Пробиотици, действието им върху чревната флора.

indexПробиотиците са нашата микрофлората.
Обикновено се препоръчват при нередовни черва.
Много хора не са наясно, че имунитета зависи от състоянието на червата, и баланса на бактериите в тях. Ако има подуване след хранене и тежест, дава знак, че е нарушена естествената микрофлора на червата.
С неправилно хранене, антибиотиции други химически съставки, баланса между добри и лоши бактерии се нарушава, така добрите бактерии в нашия организъм “умират“.
Следват заболявания, като подуване на червата, запек, колит.

Най-често използвани видове пробиотици са:
Lactobacillus acidophilus
Bifidobacterium bifidum
Lactobacillus bulgaricus

Действия:
Подобряват смилаемостта на млечни продукти и други протеини, важно е за постигане на мускулен растеж след тренировки.
Стимулират абсорбцията на лактоза при хора, които не могат да я усвояват.
Подпомагат цялостното храносмилане и подтискат размножавато на „лоши“ пробиотици.
Намялят гнилостните процеси в стомаха и червата.
Предотвратяват липсата на витамини от група В.
Възстановяват чревна микрофлора, при мнго прием на антибиотик
Ограничават появата на вагинални инфекции от дрожди, инфекции на пикочния канал и цистити.
Проучванията показват, че консумацията на кисело мляко , което съдържа специфични видове Lactobacillus или хранителни добавки с Lactobacillus или Bifidobacterium може да стимулира нормалния имунен отговор.
Помагат за лечението на дихателни инфекции като синузити, бронхити и пневмония.
Намаляват риска от алергии – астма хранителни алергии от мляко.

Естествени пробиотици които ни заобикалят.
Пробиотиците може да ги намерим в следните продукти:

млечни – Всички продукти които са базирани на неферментирано мляко
кисело мляко– обикновенно, (всички разновидности)
Кефир – пробиотик – най-добрият сред млечните продукти.

Супер Храни (нова не е по малко здравословна класификация)

1. Яйца – всяко яйце има около 6 грама протеин, но само 72 калории. Идеални за вашата диета.

2. Доматеният сос – сдържа ликопен който заздравява кожата, съдовете и сърцето.

3. Сушени сливи – полифеноли, растителни химикали, които стимулират костната плътност чрез стимулиране на клетките, изграждащи костите.

4. Орехите – алфа-линоленова киселина, омега-3 мазнини, които са диетични и здравословни..

5. Брюкселско зеле (и карфиол)- има повече глюкозинолати, отколкото всеки друг зеленчук, и действа като антиоксидант. Освен това е диетично и може да бъде вкусно приготвено. Най-силно такова действие обаче имат кълновете на броколите.

6. Ябълки – те съдържат кверцетин и пектин.

7. Сьомга – почти всички необходими за деня мастни киселини, плюс богата на пълноценен протеин храна.

8. Авокадо – също богато на здравословни мастни киселини.

9. Спанак – богат на желязо, подпомага кръвосъсирването и здравината на костите.

10. Маслини – мононенаситени мазнини и витамини.

11. Ягоди – те са заредени с фитохимикали, които могат да спрат растежа на рака на шийката на матката и рака на дебелото черво.

12. Леща – чудесен източник на протеин, половин чаша варена леща също дава почти половината от дневната доза фолат и витамин В.

13. Киви – италиански изследователи са установили, че намалява астматичните пристъпи и има високо съдържание на витамин C (едно киви съдържа 110% от дневния прием).

14. Черен боб  – зареден с протеини, фибри и флавоноиди-антиоксиданти.

15. Аспержи – доставят витамин К и фолиева киселина и помагат за изграждането на костите, освен това са естествен диуретик.

16. Ленено семе – една, по мое мнение, прехвалена в Америка храна. Не може да му се отрече наличието на омега-3 мастни киселини, но също така има повече лигнани, отколкото всяка друга храна.

17. Пшеничен зародиш – чаша от него дава почти два пъти дневно необходимата доза витамин Е + селен в добавка, който е ключов за имунната защита.

18. Къпини –  има повече антиоксиданти, отколкото ягоди, черни боровинки или червени боровинки.

19. Гроздето – освен някои витамини, съдържа и химикали, поддържащи сърцето в добра форма.

20. Бразилски – с повече селен, отколкото всяка друга храна. Един орех съдържа среднодневна доза.

21. Рапично масло – поддържа сърцето здраво, има алфа-линоленова киселина, плюс две форми на витамин E.

22. Портокали – един портокал осигурява над 100% от нуждите от витамин С за един ден. Той също е добър източник на калций и фолиева киселина.

23. Пуешки гърди – 20 грама протеин, но само 90 калории на 100 грама.

24. Ечемик – понижава холестерола и помага за контрол на кръвната захар.

25. Гъби Шитаке – имат повече витамин D от млякото.

източник : bb-team.org

Чудото Пчелен прашец.

cveten-prashec-i-med-sreshtu-stomashni-zabolqvaniq

Пчелният прашец е богат на незаменими аминокиселини, които многократно превъзхождат аминокиселините, съдържащи се в говеждото месо, яйцата и сиренето.

Най-голямо количество цветен прашец пчелите събират през месеците април, май и юни, когато той е необходим за отглеждане на личинките.

Ако в диетата отсъстват други източници на незаменими аминокиселини, прашецът би могъл да осигури на организма минималната потребност от тях чрез средната доза от 15 гр. дневно.

Съдържание на някои от незаменимите аминокиселини в говеждото месо, яйцата, сиренето и пчелния прашец
Прашецът притежава висока хранителна стойност – на него не може да съперничи нито един друг естествен продукт.

Той има и лечебни свойства, дължащи се на съдържащите се в него в голямо количество ензими, витамини, антибиотични вещества.

Пчелният прашец има добре изразен анаболен ефект.

Той е източник на голямо количество белтъчини.

Прави впечатление, че личинките, които от 4 -ия ден започват да се хранят с прашец, за много кратко време нарастват 1200 – 1500 пъти.

Откритият в прашеца антибиотик има значителна активност спрямо чревната патогенна флора, като същевременно стимулира непатогенната, което е от особено значение при лечението на чревната дисбактериоза.

Благоприятно се оказва комбинираното приложение на прашеца с прополис.
Благодарение на значителното съдържание на витамини, аминокиселини и др. пчелният прашец действа тонизиращо и общостимулиращо на организма.

Как да приемаме пчелният прашец.
Лечебната доза 30-40 гр. дневно, взети на 3 пъти 1-2 часа преди ядене. (за възрастни хора)

За профилактика или поддържащо лечение се приемат по 15-20 гр. дневно.

При деца се препоръчва в доза 10-15 гр. дневно.

Пчелният прашец трябва да се приема редовно.

Най-подходящо е провеждането на два тримесечни курса годишно: първият от началото на зимата до началото на пролетта, а вторият от началото на лятото до есента.

Начин на приемане.

При приемането прашецът трябва да се сдъвква добре и да се погълне с малко количество вода.

Може да се взима и в комбинация с мед в съотношение 1:1 или 1:2 по една супена лъжица 3 пъти дневно преди ядене.

Пчелен прашец се използва и при състояния на психическа и физическа преумора, резултат от различни заболявания, пренатоварвания, изтощение (възрастово и невротично).

Пчелния прашец използваме за лечение на:

захарната болест, тъй като стимулират отделянето на инсулин
благодарение на богатото съдържание на йод може да се употребява при профилактиката на ендемичната гуша
прашецът има регулиращо въздействие върху стомашно-чревния тракт.
съдържащите се в него ензими (амилаза, каталаза и др.) стимулират стомашната секреция и способстват за нормализирането на перисталтиката на червата.
лечение на различни заболявания на тънкото и дебелото черво (запек и колит
съдържа желязо, а това значи, че може да бъде прилаган при лечението на анемии
понижава нивото на холестерола, което се използува при лечението на атеросклерозата
притежава дълбок биологичен ефект за предотвратяване на преждевременното състаряване на клетките и стимулиране растежа на нова тъкан.
тимулира притока на кръв към всички клетки на кожата
полезен е за лечението на оплаквания като, алергии и други респираторни заболявания (например бронхит, синузит и п ростуда).
при неврастения и депресивни състояния
благодарение на пълноспектърните си кръвоизграждащи и подмладяващи свойства, пчелният прашец е особено полезен за спортисти и хора в процес на възстановяване след болест.

Choice for your health, it’s your choice!!! ™

Хранене според цветовете на дъгата

cvetovete-na-zdravoslovnoto-hranene

Здравословното хранене може да се осъществи успешно, ако ежедневно следвате простото правило на дъгата. Представете си цветовете на дъгата, а след това помислете кои плодове и зелечуци отговорят по цвят на тях.

Със сигурност няма да успеете всеки божи ден да приемате храни от червеното до лилавото, но спазването на този принцип в най-общи линии ще допринесе за здравословното ви хранене

– Червено – ябълки, череши, вишни, ягоди, диня, червени картофи, домати, червени боровинки

– Оранжево – портокали, праскови, сладки картофи, моркови, тиква, мед

– Жълто – банани, пресен фасул, круши, лимон, картофи

– Зелено – авокадо, зелен боб, тиквичка, манго, папая, тиквени семки

– Синьо – боровинки

– Лилаво – грозде, патладжан, сливи

Към това добавете всички видове билки, също така зърнени храни – пълнозърнести хлябове**, спелта(лимец), ръж, ориз или пълнозърнести каши, както и протеини – пилешко месо, риба, кисело мляко, яйца или леща, сусам, тофу, гъби и т.н. – това е всичко, което ви е необходимо за дневното меню със здравословна и пълноценна храна